מחקר בגובה העיניים

מחקר בגובה העיניים

מפעל ייחודי של הקרן הלאומית למדע שמטרתו להנגיש את הישגי המחקרים הממומנים על ידה לציבור הרחב.

עובדות ומספרים

< חזרה למחקרים
פרופ' סיון סבתו
מדעי המחשב
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
מדעים מדוייקים וטכנולוגיה
תקופת המחקר
2015-2019

שיפור למידת מכונה אינטראקטיבית

שיטות קלאסיות ללמידת מכונה מבוססות על הכנה מראש של כמות מסוימת של מידע לשימושו של המחשב. במחקר זה פיתחנו דרכים שונות לשפר את האופן שבו מחשבים לומדים, על ידי כך שאפשרנו להם להחליט בעצמם לאיזה מידע הם זקוקים

נכתב ע''י סיון סבתו, 15 אוק 2020

במחקר זה פיתחנו דרכים שונות לשפר את האופן שבו מחשבים לומדים, על ידי כך שאפשרנו להם להחליט בעצמם לאיזה מידע הם זקוקים. שיטות למידה קלאסיות מכינות מראש כמות מסוימת של מידע לשימושו של המחשב, והתשלום על המידע גם הוא חייב להתבצע מראש. לעומת זאת, בשיטות למידה אינטראקטיביות, אפשר להימנע מתשלום גבוה על ידי כך שבמקום תשלום והכנת המידע מראש, המידע נאסף רק על פי בקשתו של המחשב. למשל, כאשר מבקשים לבצע למידה בתחום ביולוגי, המחשב יכול להגדיר אילו ניסויים יש לבצע, וכך במקום לבצע מספר רב של ניסויים שחלקם אולי מיותר, יבוצעו רק הניסויים הרלוונטיים שהמחשב בחר. על מנת ליישם שיטות כאלה, יש לפתח אסטרטגיות שיאפשרו למחשב להחליט אילו ניסויים (או מידע, במקרה הכללי יותר) עליו לבקש, כדי לקדם את הלמידה שלו בצורה הטובה ביותר. כך למשל, במחקר זה פיתחנו שיטה לבחירת הדוגמאות המעניינות ביותר עבור שיפור הלמידה במסגרת בעיית השכן הקרוב, אשר בה מסווגים נקודות על פי הקטגוריה של הנקודות הקרובות אליהן ביותר.

פורסם בתאריך - 12-אוקטובר-2020 - התכנים נכונים ליום הפרסום

מילות מפתח

אינטראקטיביות
למידה חישובית אינטראקטיבית
בחירת מידע אוטומטית
ניסויים מוגדרים על ידי מחשב
שיפור הלמידה החישובית
פורסם בתאריך - 12-אוקטובר-2020 - התכנים נכונים ליום הפרסום